Bojím se o domov

05.05.2014 23:13
Jsem ve složité situaci a nevím co mám dělat a co mne čeká. Jsem 18 let vdaná za muže, který mě po dlouhých manželských problémech  opustil.  Problémy byly v oblasti neochoty z jeho strany žít rodinný život.  Vyhledával zábavu, kamarády, alkohol,  povyražení a nyní odešel k milence mladší o 20 let.  Máme spolu  dvanáctiletého syna.  Manžel  odešel i  z domu, kde jsme bydlelil.  Dům je jeho rodičů a mne tam se synem nechal.  Rodiče si nepřejí, abych tam bydlela a dávají mi to najevo.  Manžel nic neřeší a před vším utíká, užívá si s milenkou, bydlí u ní. Aby toho nebylo málo brala jsem si během manželství různé půjčky, které jsme potřebovali, protože manžel neplatil alimenty na syna z prvního manželství, nebo dělal různé dluhy,  pak chtěl abych si vzala půjčku na jeho podnikání. Měla jsem strach o rodinu a tak jsme si brala na své jméno půjčky.  Nakonec to dopadlo tak. že mi zůstaly dluhy více než  500 000,- které nyní splácím sama, padá na to skoro celý můj plat.  Manžel se k ničemu nevyjadřuje, jen slibuje a utíká před zodpovědností,   na syna mi nechá občas peníze, ale to nestačí na jeho potřeby. S milenkou jezdí na výlety a chodí na akce na které se mnou nikdy chodit nechtěl, dokonce s ní jezdí a bere i našeho syna s sebou.  Začal před třemi lety podnikat s kamarádem - provozuje hospodu   a tam trávil většinu času - vlastně tam utíkal před rodinou.  Nyní se bojím o domov a že nezvládnu splatit vše sama. On mi asi žádné peníze nepošle a k dluhů se asi nepostaví zodpovědně. Bojím se, že mne jeho rodina vyžene z domova. Se synem nemáme kam jít, nemohu si dovolit pořídit bydlení.

 

Jistě sám cítíte, že hodně věcí bylo špatně i ve vašem přístupu k manželovi. Jste bohužel často pasivní a věříte, že věci samy dobře dopadnou. I když jste stabilní rodinný typ, každý člověk je odpovědný především sám sebe, a tak jste měla situaci řešit již mnohem dříve. Brát si půjčky na provoz domácnosti nebo dokonce na manželovi alimenty je samozřejmě cesta do pekel. Žádná soudná žena by si neměla brát půjčku na manželovo podnikání, které nemůže ovlivnit, a už jí slibuje cokoliv! Podobných případů, kdy manžel zadluží sebe, ale také svoji ženu a děti do daleké budoucnosti je bohužel v dnešní době až příliš mnoho. Již dříve jste se měla obrátit na sociální odbor, nechat rozdělit společný majetek a případně i soudně vymáhat výživné na dítě i částku na domácnosti, a to i v době trvání manželství.

Mohu vám doporučit jediné, obrátit se co nejdříve na obor péče o rodinu a dítě, kde vám školení pracovníci a právníci pomohou situaci řešit. Dluhy, které jste nadělala v době manželství nejsou jen vaše, ale budou se rovným dílem týkat i manžela. Také jeho majetek v podnikání nepatří jen jemu, ale polovina je vaše, takže si co nejdříve zjistěte, co je vše ve hře. Je nutné udělat kroky, aby bylo stanoveno výživné i část, kterou bude manžel přispívat na vaši domácnost. Pokud nebude reagovat na písemné vyzvání, můžete věc řešit právní cestou a a případně i podat návrh na rozvod.

Rodiče vašeho manžela vás nemohou jen tak vyšoupnout na ulici. Nic nedejte na jejich případné naznačování. Je jejich morální povinnost vám pomoci v tíživé situaci a alespoň částečně převzít odpovědnost za nezodpovědného syna, na jehož výchově nesou svůj podíl.

Je pravděpodobné, že nový vztah vašeho manžela s milenkou nevyjde. Na to byste však neměla spoléhat a měla by se se postavit na vlastní nohy. Setrvávat v manželství, ve kterém se k vám muž takto chová, je sebedestruktivní.

Mohu vám slíbit, že planety jsou vám příznivě nakloněny. Nesmíte však váhat, vydejte se na úřady co nejdříve. Do několika měsíců by se vám mělo podařit situaci zdárně vyřešit a věřím, že i získat náhradní bydlení.

 

 

Vyhledávání