Chorobná žárlivost a agrese bývalého manžela

09.08.2012 15:24

Dobrý večer, jsem v rozvodovém řízení. S manželem mám dvě děti. Důvody byli jeho chorobná žárlivost, agrese, později nevěry,lži a sprosté nadávky. Nejdříve mě podezříval pořád z nevěry a sprostě mě urážel, protože mu prý každý říkal,ženěkoho mám a to mi začalo peklo na zemi. Manžel tomu věřil a si před rokem si našel kamarádku,která mi i vypisovala a vyvolávala. Manželovi se to líbilo a dělalo mu dobře, že žárlím a později k ní začal i jezdit a vykládal mi jak mu to dělá a podobné věci. Strašně se tím bavil. Do toho měl další schůzky s dalšími ženami. Pak přišla jeho agrese, další sprosté nadávky,ponižování a týrání mé osoby,tahání dětí do toho,začal mi dělat naschvály, posílat mě za chlapama atd. Dokonce i policie u nás musela několikrát zasahovat. Manžel se po posledním mém napadení a zásahu policie,kdy ho chtěli vykázat,vzhledem k tomu,že mě neustále napadá a už půjdeme po třetí na přestupkové oddělení a já byla loni i v intervenčním centru,také mi nabízeli azylový dům,ale ten jsem 3x odmítla, odstěhoval, ale pořád tu má osobní věci. Brečel mi tu,fňukal a nadával sprostě,obviňoval mě ze všeho,dokonce i mou matku,že za to může i ona, že jsem se s ním rozvedla. On ten rozvod nechtěl ve skutečnosti jen mě jim vydíral, bohužel to co mi dělal už bylo neúnosný pro mě, tak jsem napsala na soud proč se chci rozvést a soud nám rozvod schválil. 
On má ale pořád v hlavě,že spolu začneme znovu od začátku, že budeme fungovat na dálku a že až se situace trošku uklidní, tak se budeme navštěvovat a podobné věci. Dělá mi naschvály a scény teď. Prý ví,že lepší ženskou nikdy už nenajde. Bohužel jsem ho ujistila o opaku,že už nechci a že mu to říkám pořád a dokola. Je to ještě horší pak. Vůbec nevím kde se to zlo a to vše v něm vzalo.
Prosím poraďte mi,zda má vůbec cenu se k němu ještě někdy vracet? Začalo to být hrozné až po svatbě. 7 let jsme spolu žili a po roku jsem se s ním rozvedla. Jeho nevlastní otec dělal to samé jeho matce a mu pak také. 


Paní Ivo, Váš partner je živočišný typ a má majetnické sklony, takže pocit ohrožení v něm mohl vyvolat tuto nepřiměřenou reakci. To ho však v žádném případě neomlouvá, protože váš vztah sklouzl někam, kde je to již na hraně zákona, pominu-li slušné lidské chování. Manželství by mělo být založeno na vzájemné důvěře, schopnosti komunikace, ale také úctě a respektu k tomu druhému. To už ve vašem vztahu ale dávno chybí. Zamyslete se nad tím, proč se tolik touží vrátit a žít s vámi dál, když vámi evidentně pohrdal a vyhledával jiné ženy. Možná je to jen proto, že se nechce vzdát svého vlastnictví, pohodlného života, nebo že mu žádná jiná žena není ochotna tolerovat tolik, co vy? Je značně nepravděpodobné, že by se vztah mohl opět vrátit do stejných kolejí, jako tomu bylo před lety. 

Oba s manželem jste někdy popudliví a vznětliví, on je však silný, dominantní a sebejistý. Vy jste žena obětavá, pracovitá, pro druhého schopna udělat cokoliv, spíše se vyhýbáte konfliktům, protože nedokážete být sama. Pokud by na vašem místě byla jiná žena, dominantnější, jistě by manželovo chování zarazila hned na samém počátku a on si podobné věci nedovoloval. Pracujte trošku na sobě, abyste v budoucnu získala rovné partnerství s někým jiným a dokázala si držet hranice od samého počátku.

Pokud vám manžel dělá problémy, zachovejte si chladný odstup a trvejte na tom, že si potřebujete věci v hlavě vyjasnit, že vám teď oběma bude nejlépe, když budete žít v rozluce. Dejte mu zdánlivě šanci, ale jedině pod podmínkou, že se k vám bude chovat s respektem a úctou. Termín této podmínky by měl být minimálně rok. Mezitím city na obou stranách ochladnou a on si s velkou pravděpodobností najde v příštím roce jinou ženu. Vazby mezi vámi se tak rozvolní a jeho touha po návratu vyprchá. Raději ani v duchu neuvažujete o návratu, ale využijte tento čas na to, abyste se více stala sama sebou, postavila se zcela na vlastní nohy a v budoucnu si k sobě přitáhla nového, smířlivějšího partnera.

Vyhledávání