Manžel nebo milenec?

25.12.2013 14:51

Jsem vdaná téměř 20 let, s manželem máme dvě děti.  Naše soužití bylo velice komplikované, hodně hádek o finance, nepochopení, špatná komunikace, což vyvrcholilo manželovou nevěrou před cca 5 lety. Celý rok jsem se trápila, nevěřila svým intuicím, manžel byl ke mě hrubý, sprostý, opovrhoval mnou a ponižoval. Zhubla jsem (což rozhodně nepotřebuji), nemohla jsem jíst, nespala jsem, trápila se a zkoušela náš vztah zachránit. Po nalezení jasného důkazu nevěry (manžel si psal s milenkou deníček ) jsem se i s dětmi odstěhovala a  víceméně 4 roky žila s dětmi sama, složitě hledala práci, kterou jsem po roce našla (žily jsme z mého odstupného a podpory, nebylo to lehké)  - manžel nás 2 roky navštěvoval, další rok vůbec a tento rok hovoří o tom, že se chce k nám vrátit. Jeho častější pobyt s námi ale vrací vše do starých kolejí.

Já před 2,5 lety potkala muže, který mne naprosto oslnil. Žije 100 km daleko, vidíme se 1x , zřídka 2x do měsíce, telefonujeme si několikrát denně, píšeme e-maily, SMS a je to stále velmi intenzivní. On je ale ženatý, dvě děti. Přesto, že takovéto vztahy naprosto odsuzuji, nenacházím v sobě sílu můj vztah ukončit, především pro naprostý soulad, souznění, porozumění, stejné zájmy, stejné myšlenky, stejné hodnoty, postoje, názory..... On hovoří o neuvěřitelné přitažlivosti, dosud nepoznané velké lásce, o pocitu sounáležitosti, o zapadnutí puzzlí a já to cítím naprosto stejně. Většinou se stává, že on vyslovuje moje myšlenky nahlas a obráceně. Jsme přesvědčeni o duálních duších..... Čím dál víc se trápím myšlenkou "Co s tím"?.....


Většinou jsem názoru, že rodina má žít pohromadě, ale na druhé straně možná než mít špatný vztah, je lepší nemít žádný.
Vaše manželství, jak popisujete, nebylo ideální a nevěra byla v podstatě jen špičkou ledovce. Dá se samozřejmě zapomenout a opustit, pokud partneři k sobě mají jinak blízko. Zdá se však, že jste si už zvykla bydlet sama a že ani dětem každodenní soužití s otcem nechybí. O návrat usiluje především on, protože v letošní školní rok mu jdou aspekty, které u něj podporují rodinný život a potřebu být opečováván. Neznamená to však nutně, že by vaše budoucí soužití bylo lepší než před několika lety.
Ani váš nový vztah není ideální, potkali jste se v období, kdy bylo jasné, že se budete pouze setkávat. Rozdíl mezi oběma muži není v tom, že by vás vzdálený přítel byl s vámi lépe sladěný. Dobře je s vámi sladěný i manžel. Zásadní rozdíl je v charakteru obou mužů, zatímco váš muž je klasický "mužský" se vším všudy, přítel je mimořádná osobnost. Mimo jiné je jemný, citlivý a empatický  a i vy sama dokážete v druhých lidech takzvaně číst. Proto se vám oběma vzdá máš vztah mimořádný.
Máte v podstatě dvě možnosti. Přijmout  svého manžela zpátky a pokračovat v dřívějším životě.
Nebo zůstat sama, v podstatě už jste na tuhle situaci zvyklá a tak vám nepřinese další zátěž. Je však možné, že váš manžel, u kterého se probudila touha po rodinném životě, by si pak v dohledné době hledal jinou  partnerku a chtěl by  řešit i majetkové vyrovnání. To by pro vás mohl být největším kámen úrazu. Musela byste ho přesvědčit, aby si zatím nenárokoval finance, ale propůjčil  svůj dům k životu vlastním dětem, které ho potřebují a aby vypořádání proběhlo až v době, kdy si  i ony zařídí svůj samostatný život.
Nemohu vám bohužel slíbit, že se přítel kvůli nám časem rozvede. V horoskopu nevidím pro nejbližší roky ani nového kvalitního partnera. I pokud byste přistoupila na opětovné soužití s manželem nebo žila s dětmi sama, můžete stále udržovat vztah se svým přítelem, který vás drží takzvaně psychicky nad vodou. Vašemu  manželovi bych však nikdy to tomto tajemství neříkala!
Teprve po dalších letech pak můžete potkat buď někoho nového, s kým se rozhodnete pro společný život nebo se může stát, že i váš přítel, až  se jeho děti osamostatní,  zatouží strávit zbytek života právě s vámi. Přeji hodně štěstí.

Vyhledávání