Paní Lenka - s dítětem a těhotná čelí manželově nevěře a odchodu, hledá radu

09.08.2012 15:23

Obracím se na vás s prosbou o pomoc. Jsme s manželem spolu 12 let, máme 20 měsíční dceru a jsem v 9 týdnu těhotenství. Naše manželství bylo někdy bouřlivější, jindy klidné, řekla bych, že s běžnými problémy. Před půl rokem jsme se dohodli, že bychom rádi dalšího potomka, do toho jsem vážně onemocněla (klíšťová encefalitida) a má rekonvalescence trvala přes dva měsíce. Po návratu z nemocnice jsem strávila měsíc u rodičů, kteří mi pomáhali s péčí o dceru. Manžel za námi dojížděl o víkendech. Po návratu domů (před vánočními svátky) jsem v jeho chování zaznamenala změny. Manžel je introvertní, relativně klidný člověk, který nevyhledává konflikty, které se najednou dostaly na denní pořádek. Trávil poměrně hodně času mimo domov a já začala nabývat podezření, že má jiný vztah. Několik týdnů to popíral a tvrdil, že problém je pouze mezi námi a že zvažuje od nás odejít.

Chtěla jsem to řešit a pokusit se na svých nedostatcích zapracovat, stála jsem o něj, pořád stojím a miluju ho. Myslela jsem si, že je to krize, kterou zvládneme, on už byl ale rozhodnutý odejít. Přiznal, že má známost a že se k ní stěhuje. Krátce poté jsem zjistila, že jsem těhotná, což jeho rozhodnutí nezměnilo a začal na mě vyvíjet tlak, abych si dítě nenechávala. O miminko stojím a nechám si ho. Zpočátku jsem si myslela, že až manžela opustí "prvotní zamilovanost", procitne, ale už tomu nevěřím. Nevím, jak to vše sama zvládnu, vyhledala jsem pomoc v manželské poradně, čekám teď na termín. Situace je ještě složitější tím, že máme rodinný dům, který splácíme (teď hlavně manžel, já jsem a budu na MD), manžel se zatím nechce rozvádět, slibuje, že splátky bude posílat a hradit režii baráku. Ráda bych tomu věřila, ale mám pochybnosti. Bojím se existenčních problémů. Nevím teď, kudy kam, vše, v co jsem věřila, se rozpadlo. Jsem smutná, nešťastná, ubrečená...


Paní Lenko, pro druhé dítě jste se rozhodli s manželem jistě společně, po zralé úvaze, navíc není Vám už 20 a tak máte oba jisté životní zkušenosti. Manželství je právní forma svazku, která zaručuje dětem v ideálním případě ty nejlepší podmínky pro zdravý fyzický a psychický rozvoj, výchovu, vzdělání a osobní štěstí. Není to tedy zájmový kroužek, z kterého se odhlásíme, jakmile nás omrzí nebo když uvidíme nějaký lákavější. Vy ve své situaci - zejména pokud si chcete dítě ponechat - potřebujete zejména klid a psychickou pohodu. Jediná rada, kterou Vám za dané situace mohu dát, je, abyste problém s manželem v současnosti neřešila, ale soustředila se na těhotenství a své druhé dítě. Zkuste tento problém odložit s tím, že ještě není nic dáno a že se situace může vyvinout oběma směry. Je tedy zbytečné a předčasné, abyste se již nyní traumatizovala a Vaše nenarozené dítě tak tento stress zažívalo spolu s Vámi.

Váš manžel není ideální vysněný hrdina, je to jen reálný člověk, který využil situace a zachoval se nezodpovědně. Máte ho stále ráda, navíc budete mít společně dvě děti, takže možná stojí za to mu odpustit. Dejte mu čas jako dítěti, které se rozběhlo za novou hračkou, ale možná se ještě vrátí ke své oblíbené.

Máte pravdu, že existenční vyhlídky osamělé matky s dvěma dětmi nejsou lákavé. Manželovy sliby mohou být v této chvíli upřímné, ale po čase by patrně vzaly v novém soužití za své. Na ně se opravdu spolehnout nemůžete. Neměla byste mu však situaci ani ulehčovat. Pokud jste byla dosti nemocná, potřebujete i nyní větší péči, klid a pohodlí. Odpovědnost za Vás a Vaši rodinu by však neměli již přebírat Vaši rodiče, třebaže Vás mají rádi. Možná je pro Vás i těžké postarat se o dceru, tak proč by se o ni po dobu těhotenství a šestinedělí nestaral Váš manžel? Oba jste přece rodiče se stejnými právy a povinnostmi. Neříkejte dopředu, že je to vyloučené. Když se to pokusíte dceři vysvětlit, možná nebude proti. Patrně by Vám něco podobného doporučil i lékař. Je to jen jedno z možných řešení, třeba přijdete na jiné.

Podle horoskopu není Vaše situace tak špatná. Již nyní, koncem února, Vám jde krásný aspekt, podporující smírné řešení, štěstí a optimismus. A také v letních měsících. Nové dítě bude Vašim štěstím. Pro Vašeho manžela je naopak přelom února a března dosti nepříjemným. Ani následující měsíce nebudou lepší. Možná jeho nová milenka nebude nadšena, že by se měla starat o cizí dítě? Možná si chtěla pořídit časem vlastní? Obávám se, že si Váš manžel v nejbližší době moc radostí neužije! Ale proč ho litovat, jestliže se někdo chová nezodpovědně, zaslouží od osudu pokárání...

Paní Lenko, věřte, že ještě nic není ztraceno a že Vás čeká dobrý rok. Dobrý minimálně na to, abyste ve zdraví donosila a porodila další dítě. A už to je velké štěstí... Věřte tedy sama sobě i svému osudu, nesnažte se problém za každou cenu vyřešit hned, ono to už nějak dopadne...

Abyste se co nejdříve psychicky zklidnila a stres se zbytečně nepřenášel na dítě, doporučuji podstoupit homeopatickou léčbu.

Vyhledávání