Slečna Kateřina - trápí se výčitkami po sebevraždě svého přítele

09.08.2012 15:26

Slečna Kateřina: Dobrý den, ve svém životě jsem nyní nešťastná a proto bych Vás chtěla požádat o radu. Jsem menší, štíhlé postavy, hnědé delší vlasy, hnědé oči. Můj problém je takový. Od května 2001 jsem chodila s chlapcem. Měli jsme později partnerské problémy, on však měl problémy i doma a ve škole, což vedlo zřejmě k tomu, že spáchal sebevraždu skokem z mostu. Byla jsem v šoku, nevěřila jsem, že je něčeho takového schopen, navíc bylo v našem vztahu tolik nedořešeného a nevyjasněného. Stále ho miluji, zdávají se mi o něm sny, mám strach, že snad ani nevěděl, jak je pro mě v mém životě důležitý, zřejmě jsem to sama nevěděla. Mám výčitky, protože myslím, že bych bývala schopná tomu zabránit, ale netušila jsem, co se mu honí hlavou. Bojím se, že nebudu schopná začít někdy nový vztah, aniž bych na něj stále nemyslela, přitom vím, jak by mi pomohlo znovu se zamilovat. Bojím se, že on měl být tím, s kým strávím svůj život a tím, že to skončil, je něco špatně. Ptám se sebe sama, měl-li to být osud, ale nevím, jestli lze považovat sebevraždu za něco, co se mělo stát. Jestli že je sebevražda to, co se prostě nemá stát, protože ten člověk tu měl ještě být a vykonat nějaké věci, je tu pro mě ještě šance na jinou lásku? Nevím, zda jsou mé otázky dost srozumitelné, byla bych Vám však nesmírně vděčná za jakoukoli malou radu nebo odpověď...

Slečno Kateřino! V životě je každý odpovědný především za sebe a za své vlastní činy. Můžeme druhé do jisté míry ovlivnit, ale nemůžeme ani nesmíme je zcela měnit, k tomu nemáme žádné právo. To, co jste zažila, mělo pro Vás jistě osudový význam, mělo Vás to něčemu přiučit. I ve Vás je dost prudkosti a někdy i sklon k neuváženým činům, je to pro Vás poučení, jak snadno a rychle lze zbytečně zmařit život.

Váš přítel byl hodně citový člověk. Měl velké sklony k sebelítosti a ukřivděnosti, nedovedl odpouštět ani zapomínat. Ale v životě si nesmíme brát vše jen osobně, i naše skutky se dotýkají duší druhých lidí a snadno jim můžeme ublížit.  on svým jednáním jistě ranil ty, které miloval. I když jeho tehdejší situace byla nelehká, mohl volit  jinak. Měl však snížené sebevědomí a viděl vše jen z té horší stránky. Byla to jeho volba a následky za ni ponese i v dalším životě.

Váš srovnávací horoskop mi ukazuje, že tento vztah byl lepší jako přátelství než partnerství. Kdybyste zůstali spolu, bylo by to pro oba velmi náročné, Váš přítel by citově trpěl a ani Vy byste s ním nedošla naplnění jako žena a matka.

Vy jste si měla v té době prožít svobodu i ztrátu partnera. Málokdo v životě má jen jednu příležitost, jednoho osudového člověka. I krátké setkání nám může něco dát, je třeba to přijmout a nelitovat toho, co nebylo. Váš čas teprve přijde. Teprve přibližně za 3 roky Vás čeká ten pravý partner a s ním i založení rodiny a dítě. Zavřete za sebou dveře do minulosti  těšte se na svou budoucnost. Aby se Vám lépe podařilo vyrovnat se s minulostí, můžete vyhledat radu dobrého psychologa nebo pomoc konstitučního homeopata ve Vašem okolí.

Vyhledávání